• Головна
  • Наша історія
    • Особистості
  • Культура краю: анонси
  • Митці Буковини
  • Наша робота
    • Онлайн-етнопроєкт "Буковинське Різдво"
    • Кінострічка
  • Новини з районів
    • Вижниччина
    • Герцаївщина
    • Глибоччина
    • Заставнівщина
    • Кельменеччина
    • Кіцманщина
    • Новоселиччина
    • Путильщина
    • Сокирянщина
    • Сторожинеччина
    • Хотинщина
    • м.Новодністровськ
    • м.Чернівці
  • Народні майстри
  • Традиційна культура
    • Звичаї та обряди
    • Традиційні ремесла
    • Виконавське мистецтво
    • Світоглядні практики
    • Інше
  • Мистецькі школи
    • Інформаційна платформа
    • Обдаровані талантом
    • План
      • План заходів 2021-2022
      • План заходів 2022-2023
      • План заходів 2023-2024
      • План заходів 2024-2025
      • Плани семінарів
        • 2017
        • 2018
        • 2019
        • 2020
        • 2021
      • Плани роботи ТМО
    • Методичний ярмарок
      • Навчальні програми
      • Творчі лабораторії
    • Нормативно-правова база
    • Звітність
    • Обласні фахові конкурси. Нагородження
  • Клубні заклади
    • Інформаційна платформа
    • Мистецькі практики
  • Галерея пошани
    • Галерея пошани 2015
    • Галерея пошани 2016
    • Галерея пошани 2017
    • Галерея пошани 2018
    • Галерея пошани 2019
  • Друковане слово
    • Нові видання
    • Наукові розвідки
    • Наш доробок
  • Навчання кадрів
    • Навчально-методичний відділ мистецьких закладів та підвищення кваліфікації працівників культури
    • Відділ формування творчих просторів та надання культурних послуг
    • Відділ менеджменту, креативних індустрій та міжнародної співпраці
Nov
09

Традиції бессарабського килимарства: історичне минуле та сучасність

Категорія: Традиційні ремесла
  • Друк
  • E-mail

1 8Елемент НКС - обласний перелік:

Бессарабський тканий килим

ГЕНЕЗА

Килимарство – традиційна, найпоширеніша в усіх місцевостях України галузь народного ткацтва. Початок виникнення ткацького ремесла на Бессарабії достеменно невідомий. Воно існує з тих часів, коли люди навчилися виготовляти конопляну і вовняну пряжу. Екокилими слугували людині передусім для утеплення і прикрашання житла, а також виконували побутові, обрядові та естетичні функції (використовувалися у весільних і похоронних обрядах, інших обрядових ситуаціях).

Детальніше...
Oct
22

Бессарабське гончарство та самобутня творчість Івана Гончара

Категорія: Традиційні ремесла
  • Друк
  • E-mail

1 2До початку ХХ століття водночас з килимарством, ложкарством, вінникарством, лялькарством, вишивкою, малярством, виноробством мешканці Бессарабії активно займалися гончарством. В історичному контексті на цій території під час польових експедицій археологами та краєзнавцями було знайдено зразки трипільської та черняхівської культури, які зараз зберігаються у Сокирянському історичному музеї Дністровського району. Згідно з цими даними можна дійти висновку, що гончарне ремесло у цьому етнографічному регіоні зародилося ще близько 4000 тис. років до нашої ери, що вплинуло на хід всієї історії та культури Бессарабії.

Детальніше...
Sep
14

Самобутня іконографія святих на скляних образах Альони Беженар

Категорія: Традиційні ремесла
  • Друк
  • E-mail

1 2Хатня, наївна, народна, скляна ікона чи образ – унікальний феномен в історії сакрального мистецтва України у ІІ половині ХІХ – першій третині ХХ століття; мистецтво написання образів Ісуса Христа, Богородиці, святих та різних біблійних сцен; вид декоративно-ужиткового мистецтва, живопису, який має культове призначення. Але ніколи такі зображення церквою не вважалися канонічними, тому й вживається визначення до таких творів: народна ікона на склі. У народній культурі іконі належить чільне місце, де вона сприймається не лише як твір мистецтва, а й є святинею, яка створює тісний зв'язок земного та духовного світу, це своєрідний літопис народного світогляду. Сьогодні чи не єдина на Буковині майстриня, художниця та мистецтвознавиця, яка займається цим сакральним мистецтвом – Альона Беженар з міста Чернівці.

Ікони на склі Альони Іванівни мають глибоку знаково-символічну мову, що формує самобутню буковинську школу іконографії. Вона провела низку наукових експедицій, дослідила народні образи з колекцій таких збирачів старожитностей, як Івана Снігура, Івана Балана, а також експозиції Чернівецького обласного художнього музею. Відродивши на Буковині давню традицію іконописання, створила власний творчий доробок, брала активну участь у всеукраїнських, обласних виставках, фестивалях, ярмарках, фольклорно-етнографічних святах, проводила майстер-класи для людей різних вікових категорій.

Детальніше...
Sep
23

Відродження ложкарства на Бессарабії

Категорія: Традиційні ремесла
  • Друк
  • E-mail

DSC 1133Ложкарство – деревообробний промисел з виготовлення ложок, ополоників та іншого дрібного кухонного начиння, який набув масового поширення у селі Селище Сокирянського району, що на Бессарабії (нині Сокирянської громади Дністровського району) у ХVIII-ХХ ст. Його стрімкий розвиток характеризується багатством місцевих лісових ресурсів. Як зазначає історія, село починалося з-під лісу «Площа» і першими в яру поселилися цигани-ложкарі, це місце до сьогодні називається Циганським яром. За етнографічними дослідженнями тут налічується понад тридцять різновидів дерев’яних нефарбованих виробів. Автентичних зразків збереглося небагато, більшість з них є анонімні та недатовані, тому лише приблизно можна сказати, хто автор та коли виконаний виріб. Народні майстри часто продавали ложки на ярмарках, виконували на замовлення, вимінювали на інші речі чи продукти харчування. Зазвичай їх купували місцеві люди з близьких і далеких сіл.

Детальніше...
Sep
10

Недобоївська традиція сухої кам’яної кладки

Категорія: Традиційні ремесла
  • Друк
  • E-mail

2 1Вагоме завдання у розвитку культури буковинського краю – дослідження, збереження та популяризація елементів нематеріальної культурної спадщини краю. Одним із них є архаїчна традиція сухої кам’яної кладки, яка має багатовікову історію та сягає сивої давнини. Вважається, що першими такий метод винайшли інки, древні жителі Перу. Їхні спорудження настільки були досконало технологічно виконанні, що збереглися майже без ушкоджень до наших днів.

У 2018 р. в Порт-Луї мистецтво сухої кладки стін (Греція, Франція, Швейцарія, Іспанія, Італія, Хорватія, Кіпр, Словенія) було внесено у Репрезентативний список нематеріальної культурної спадщини людства ЮНЕСКО.

Детальніше...

Більше статей...

  1. Традиції ткацтва торбин у селі Шипинці
  2. Традиції ткацтва тайстр у родині Дженикай
  3. Розвиток гуцульського бондарства малих форм з випалюванням на Буковині у ІІ пол. ХІХ – ХХІ ст.
  4. Наївні картини Марії Гебрін як засіб відображення етнокультури

Сторінка 196 з 262

  • Початок
  • Попередня
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • Наступна
  • Кінець
Copyright © 2012-2017 Учбово-методичний центр культури Буковини. Всі права захищено! © При цитуванні та використанні будь-якої інформації посилання на сайт обов'язкове. Розробка та дизайн Голєв Дмитро.