Виступ народного аматорського ансамблю танцю «Юність» Центрального палацу культури м. Чернівців знову зібрав своїх шанувальників.
Влітку колектив гучно відсвяткував свій 60-ти річний ювілей на сцені Чернівецького обласного академічного українського музично-драматичного театру ім. О.Кобилянської. І ось – нова програма. Керівники ансамблю Іван Петрусяк та Анна Кошман підготували барвисту сув’язь з народних танців нашого краю.
Живий музичний супровід народного аматорського оркестру народної музики «Династія» села Чагор (керівник - Віталій Габор) додав дійству неповторного колориту. Колектив виступив у нових сценічних костюмах, які створив заслужений діяч мистецтв України Микола Шкрібляк. Як постановник і як виконавець Іван Петрусяк щедро доповнив галерею авторських тематичних хореографічних дуетів, а також виступив з новими пісенними номерами.
У центрі культури «Вернісаж» м. Чернівців - велична мелодія «Грецької літургії» Євсебія Мандичевського у виконанні камерного хору «Чернівці» Чернівецької обласної філармонії ім. Д. Гнатюка. «Алілуя», «Благословіння», «Хваліте Господа»… Відтак учасники хору озвучують уривки з передмови книги Е. Кольбенгаєра. Патетичний «Гімн Буковині» (композиторський дебют керівника хору «Чернівці» Надії Селезньової створюють піднесений настрій унікальної події в культурному житті не тільки Буковини, а й всієї України…
Це друге народження рідкісного видання, якому 106 років! Тисяча дев’ятсот дванадцятого року Віденська надвірна державна друкарня виготовила 500 примірників розкішного альбому «Взори вишивок домашнього промислу на Буковині», - незвичайне і дуже дороге видання. На 75-ти великих аркушах - кольорові таблиці зі схемами кращих зразків орнаментального мистецтва Буковини кінця 19-го – початку 20 століття, які зібрав, замалював і впорядковував австрійський інженер, урядовий радник з питань будівництва, директор промислової школи в Чернівцях Еріх Кольбенгаєр.
25 листопада в центрі культури «Вернісаж» - презентація репринтного видання унікального альбому «Взори вишивок домашнього промислу на Буковині» Е.Кольбенгаєра.
Унікальний альбом «Взори вишивок домашнього промислу на Буковині» вийшов 1912 року у Відні. На титульній сторінці зазначено: «Зібрав, нарисував і обробив інжінєр Еріх Кольбенгаєр». Він же написав переднє слово, в якому пояснив, як і чому він тривалий час збирав орнаменти по всій Буковині: «Щоби сей багатий скарб добути, єго загалові показати і приступити зробити, …аби єго охороняти від небезпеки, щоби не зник і не пропав, але щоби кілько мога найбільше сего скарбу спасти…»
До книги ввійшли узори домашніх вишивок українців та румунів Північної і Південної Буковини, надруковані на окремих аркушах. На кожному з них подано кольорові орнаменти, притаманні тій чи тій громаді різних регіонів краю. Зроблено анотації українською, румунською та німецькою мовами. Альбом був виданий за підтримки міністерства публічних робіт та Буковинського крайового сейму, які впродовж тридцяти років – скільки тривали етнографічні експедиції – фінансували на це кошти.
15 листопада о 16.00 у Центрі культури «Вернісаж» м. Чернівців відбудеться відкриття Всеукраїнської виставки сучасного декоративно-ужиткового мистецтва «Від Землі — до Сонця».
Декоративно-ужиткове мистецтво та його традиційні форми – структурна основа національної культури, без осмислення якої не можливий подальший її розвиток. Йдеться не тільки про збереження мистецької традиції, як такої, але й про її адаптацію відповідно до вимог сучасного світу, потреб та запитів людини ХХІ сторіччя. Виставка «Від Землі – до Сонця» – це про переосмислення канону, відхід від формалізму, глибинне дослідження традиційного мистецтва та його самобутності.
Мета проекту - подолати дистанцію між автентикою і тенденціями сучасного мистецтва. Сформувати у глядача цілісніше бачення українського декоративно-ужиткового мистецтва, динаміки та перспектив його розвитку.
Настасія Марусик - з персональною виставкою прикрас у Чернівецькому обласному художньому музеї. Чудова експозиція – ілюстрація четвертої книги-каталогу майстрині «Бісерна терапія».
Прикраси від Настасії Марусик – бережне відтворення, а також сучасне переосмислення давньої української традиції бісеронанизування в створенні ошатних жіночих прикрас. Яскравий приклад – розкішна лемківська криза, в якій майстриня постала на урочистому відкритті експозиції.
Звичне плетиво у вигляді розлогого комірця фантазійно доповнене узором у вигляді «стійки» та «басочки», що зробило прикрасу універсальною для вбрання з будь-яким вирізом горловини – і «глухої», і відкритої. У бісерному плетиві – делікатне вкраплення натуральних каменів, а також каменів Сваровські. До переліку прикрас, які найбільше вразили і які свідчать про напрями, в яких працює майстриня, додамо кілька «портретів», які зробили на виставці.