(мистецька палітра онлайн етнопроєкту «Буковинське Різдво»)
Із творчого доробку (вибране двадцять шосте)
Іван Гуцул – художник-педагог, живописець, доцент Кам’янець-Подільського університету імені Івана Огієнка, кандидат мистецтвознавства, член Національної спілки художників України, член Національної спілки краєзнавців України, керівник Західного регіону Асоціації художників-християн України.
Художник – активний учасник міжнародних, всеукраїнських, обласних конкурсів, виставок, симпозіумів та фестивалів, провів п’ять персональних виставок у рідних Недобоївцях, Хотині, Чернівцях, Німеччині, Нідерландах.
Приготування до Різдва, 2019 рік |
Народився 25 січня 1959 р. у с. Недобоївці Хотинського району Чернівецької області. З 1974-1978 рр. навчався в Одеському художньому училищі ім. М. Б. Грекова, вищу освіту здобув у Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка (2008-2012 рр.). Відтоді працює у цьому ж навчальному закладі викладачем кафедри образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та реставрації творів мистецтва.
З 2012 рорку Іван Гуцул - організатор і куратор щорічного відкритого художнього пленеру «Місто на камені» (м. Кам’янець-Подільський), 2018 року – студентського міжнародного художнього пленеру в Мольбергені «Мистецтво без кордонів» (Україна, Німеччина).
Художник-реаліст пише портрети, пейзажі, натюрморти, побутові та біблійні сюжети. Звернення митця до народних традицій найкраще репрезентується у побутовому жанрі, яскравий приклад – живописне полотно «Приготування до Різдва». Художник змальовує передріздвяний вечір, а саме процес приготування однієї із головних страв Святої вечері – вареників. За столом його дружина – Лідія Григорівна, яка передає свої знання, вміння та навички двом маленьким внучкам Анні та Софійці, позаду мудрим поглядом дивиться мати художника – Любов Степанівна. Картина сповнена любові, тепла і домашнього затишку. Підкреслено шанобливе ставлення до родинних традицій, які передавалися поколіннями, а саме відзначення одного з найбільших та найвеличніших християнських свят - Різдва Христового. М’який колорит побудований на злагодженому поєднанні теплих та холодних тонів. Вільний мазок та використання охристо-синіх відтінків – свідчення того, що робота написана з натури у передвечірній час.
Альона БЕЖЕНАР,
мистецтвознавиця,
методистка Буковинського центру культури і мистецтва