Символічний «Вогонь Трипілля» запалили у буковинських Реваківцях на День Незалежності України. Символічний, бо минулими роками цей традиційний уже захід відбувався у форматі науково-мистецького дійства, яке поєднує в собі конференцію, етнологічний перформанс і спілкування з вогнем. У центрі обговорення – Олег Ольжич та енеолітична кераміка Шипинців (які, звісно, в добу енеоліту так не називалися).
Цьогоріч день Незалежності ми зустрічали поміж повітряними тривогами, і згадуються слова Ліни Костенко: «Бо хто за що – а ми за незалежність. Отож нам так і важко через це». І саме у цей день у Музеї трипільської культури запалили «Вогонь Трипілля» у цілком особливому форматі – спеціально для тих гостей-переселенців, які проживають у «Буковинській Трої» з початку повномасштабної війни. Починаючи з березня 2022 року, КРВ «Буковинська Троя» прийняв кілька сотень українців з Бучі, Маріуполя, Гостомеля, Обухова, Харкова, Краматорська та інших населених пунктів. Хтось повернувся додому, хтось поїхав далі, а для когось це місце досі тимчасово слугує домом. І саме для них відбувся культурологічний пленер «Вогонь Трипілля» із символічним перформансом-імпровізацією просто неба.
Очільник «Буковинської Трої» Володимир Воронюк вважає сенсом свого життя популяризацію імені Олега Ольжича як археолога. І саме тому уже п’ятий рік поспіль спільно з Буковинським центром культури і мистецтва традиційно проводить науково-мистецький захід на його честь.
«Ми не знаємо достеменно, де похований Олег Ольжич. Але ми точно знаємо, де він живе», - зазначає Володимир Іларійович.
Спеціально до заходу доцентка кафедри української літератури Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, кандидатка філологічних наук Лариса Бережан прочитала гостям вичерпну пізнавальну лекцію про Олега Ольжича у контексті доби.
Естафету перейняла завідувачка науково-методичного відділу дослідження та популяризації традиційної культури, кандидатка філологічних наук Іванна Стеф’юк, котра відвела гостей у етнологічну мандрівку «Читати і чути стихію. Від трипільського знаку до безкінечності».
Охочі мали також змогу навчитися основам кераміки – викладач Кіцманської музичної школи, майстер-кераміст Богдан Гордей провів пізнавальний і дуже колоритний майстер-клас просто неба. Особливе зацікавлення ця майстерка викликала у дітей, котрі готові були продовжувати вчитися «хоч до ранку». Приєднувалися як діти-гості, так і місцеві буковинці.
На завершення уже традиційно організатори запалили трипільський вогонь, а гості поспілкувалися з вогнем, подумки спалили у ватрі все погане і налаштувалися на нове і світле.
http://bukcentre.cv.ua/index.php/nasha-robota/5896-osoblyvyi-vohon-trypillia.html#sigProGalleriad45ecb45dc