Формологічна модифікація Анатолія Житарюка

1 1

Творчість художників ХХІ ст. – життєдайне джерело натхнення, мудрості, креативності, яке збагачує нас новим мистецьким досвідом, що ґрунтується на новітніх тенденціях загальноєвропейського простору. Кожен творець є індивідуальним, незвичним, особливим, тому його роботи потребують інтерпретації. Один із таких талановитих художників – Анатолій Миколайович Житарюк – творець естетичних метаморфоз та інтимної лірики. Свобода творчості та унікальна манера письма художника розкриває його неординарне мислення та широке світобачення. Він із тих художників, які заставляють замислитись над духовністю, гармонією, філософією таємничості – своєрідне кодування багатогранності краси жіночого тіла. За улюбленою тематикою мистця можна порівняти із всесвітньо відомим французьким художником-імпресіоністом П’єром Огюстом Ренуаром, для якого центром всесвіту була жінка.

1 2

А. Житарюк

Народився відомий майстер пензля 27 травня 1952 р. в с. Новоселиця Кельменецького району Чернівецької області. Вищу фахову освіту здобув на художньо-графічному факультеті Одеського педагогічного інституту. Педагог, скульптор, дизайнер, художник, член Національної спілки художників України, Міжнародної асоціації митців сучасного мистецтва «Artantis», відомий не лише в Україні, але далеко за її межами в Італії, Франції, Польщі, Австрії, Румунії, Росії, Німеччині. Активний учасник міжнародних, всеукраїнських, обласних конкурсів, виставок, пленерів, провів дванадцять персональних виставок, автор станкової, книжкової, прикладної графіки, плакатів, а також станкового, монументального, декоративного живопису й садово-паркової скульптури. Автор ідеї, організатор та учасник першого у Чернівцях фестивалю льодових скульптур, який відбувся взимку 2006 року і був присвячений дню Святого Валентина.

4 березня цього року відбулося відкриття персональної виставки А. Житарюка «І плине час білим птахом в синю голубінь…» у Чернівецькому меморіальному музеї Володимира Івасюка в рамках святкування 71-ї річниці відомого композитора і поета Володимира Івасюка. Роботи художника зачарували відвідувачів творчої імпрези неймовірно-пульсуючою енергією палітри кольорів, модифікацією образів жінок та екзистенцією природи.

У своїх творчих композиціях «Моя любов, як полум’я вогню…», «Зимова вишня», «Ой, дівчино-чарівнице!», «Золотоволоска»… мистець оспівує духовний та земний образ жінки, виражає її метафоричну сутність, адже жінці належить висока місія в житті: народити та ростити дітей, оточувати близьких її людей турботою, нести у світ кохання та красу, бути музою, берегинею домашнього вогнища. Анатолій Житарюк, руйнуючи закони академізму, створює цілісну парадигму з ліній, форм та кольорових плям. Форми грацій пластичні, трансформовані, гіперболізовані та абстраговані, інколи це можуть бути навіть біоморфні фігури. Глибинна медитація художника вводить глядача у своєрідний стилізований світ образів і символів. Його ню – постійний пошук ідеалу, такі картини – своєрідний діалог між натурницею і художником, тому доцільно його назвати «художником жіночої краси».

1 3

Фото з відкриття виставки

«І плине час білим птахом в синю голубінь…»

Різнопланові пейзажі та побутові натюрморти А. Житарюка – земне багатство, духовний генератор відображення світу краси. Зображення природи та предметів – метаморфозний конструкт, що інкорпорує образну картину світу та діалектичну будову арт письма. Деякі із таких робіт побудовані на реалістичних засадах.

Пастельні та акрилові роботи художника, наче гра форм і колірних сполучень. Виразний силует, енергетична лінія, складна композиція, манірна вітражність, яка інколи створює ефект «розбитого скла» передає найкращі якості майстерності Анатолія Житарюка. Палітра мистця – симбіоз приглушено-м’яких тональних єднань із яскраво-контрастними зіставленнями. Колір використовує для вираження емоційної мови художніх композицій та з метою декоративного збагачення. Художник такими прийомами опирається на засади художнього методу формалізму.

У зв’язку із епідеміологічною ситуацією у Чернівцях меморіальний музей Володимира Івасюка було закрито для відвідувачів, тому термін експонування виставки продовжено до червня. Кожний поціновувач творчості Анатолія Житарюка буде мати змогу оглянути творчі роботи після завершення карантину.

 1 4 1 5  1 6 

 «Спогад про літо»,

картон, пастель, 2008 р.

 «Спогад»,

картон, пастель, 2017 р.

 «Сподівання»,

картон, пастель, 2015 р.

1 7  2 2 2 1 

«Ти признайся мені,

Звідки в тебе ті чари,

полотно, акрил, 2017 р.

"Ой, дівчино-чарівнице!",

картон, пастель, 2004 р.

"Прогулянка",

картон, акрил, 2012 р.

 

Альона БЕЖЕНАР ,

мистецтвознавець, методист

Учбово-методичного центру культури Буковини