Інклюзивна мистецька освіта: шляхи та інструменти корекційної роботи

1_625 вересня відбувся обласний фаховий семінар «Елементи корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в мистецьких школах». Захід був спрямований на підвищення професійної компетентності педагогів мистецьких шкіл у роботі з дітьми, які потребують особливого підходу в навчанні.

Спікером семінару виступила вчитель-дефектолог КЗ «Чернівецька спеціальна школа №3» Людмила Іліка, яка ґрунтовно та доступно висвітлила ключові аспекти корекційної роботи, поділилася практичними методиками та надала корисні рекомендації для впровадження інклюзивного підходу в мистецькій освіті, враховуючи корекцію роботи з дітьми з порушеннями слуху, мовлення, зору, з дітьми, які мають фізичні та нейромоторні порушення, а також діти з інтелектуальними порушеннями.

Зокрема, було розглянуто методи розвитку слухового сприймання та формування мовленнєвих навичок, підходи до навчання дітей з порушеннями зору; використання контрастних матеріалів, тактильних засобів та аудіопідтримки; адаптація простору, використання спеціальних технік у мистецьких школах.

Важливим фактором є мультидисциплінарний підхід та співпраця з логопедами, тифлопедагогами, реабілітологами та батьками. Дуже детально було розглянуто та обговорено роботу з дітьми з розладами аутичного спектра.

Пані Людмила поділилася практичними рекомендаціями щодо адаптації навчального процесу, створення підтримувального середовища та розвитку творчих здібностей дітей з ООП.

Учасники семінару мали змогу поставити запитання, обговорити конкретні ситуації зі своєї практики та отримати корисні методичні матеріали. Семінар пройшов у доброзичливій, конструктивній атмосфері, сприяв обміну досвідом та формуванню спільного бачення інклюзивного мистецького навчання. Учасники високо оцінили змістовність, актуальність порушених питань та практичну цінність отриманих знань.