МКІП дедалі більше стикається з проявами неналежного дотримання законів через надмірну зацікавленість у майнових комплексах, які в разі ліквідації закладу культури становлять додатковий комерційний інтерес. Особливо це стосується районних закладів культури.
Непоодинокими є випадки звернень районних державних адміністрацій для погодження ліквідації районних клубних закладів чи бібліотек. Однак відповідно до законодавства (закони України №1009-ІХ та № 1081-IX), районні державні адміністрації не мають права ліквідовувати районні заклади культури і зобов’язані передати їх на баланс територіальної громади, на території якої вони знаходяться, а відповідні місцеві ради не можуть відмовитися прийняти у комунальну власність територіальних громад такі заклади.
ТІЛЬКИ після передачі закладів, в разі прийняття рішення про необхідність ліквідації чи реорганізації зазначених закладів, до МКІП має звернутися територіальна громада, якій будуть передані ці заклади культури.
Детальніше...Про затвердження переліку платних послуг,
які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури,
що не є орендою
Відповідно до частини восьмої статті 2 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити перелік платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури, що не є орендою, що додається.
Детальніше...(за результатами розширеного засідання у форматі круглого столу)
У порядку контролю за виконанням законодавства України у сфері культури в ході проведення реформи децентралізації, з метою напрацювання ефективних законодавчих механізмів державної культурної політики, зокрема щодо надання культурних послуг, Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики 4 листопада 2020 року провів розширене засідання у форматі круглого столу на тему «Забезпечення культурними послугами, фінансування культурних інституцій в умовах децентралізації». У засіданні взяли участь представники Міністерства культури та інформаційної політики, Міністерства розвитку громад та територій, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, асоціацій органів місцевого самоврядування.
З 2014 року в Україні здійснюється реформа децентралізації влади, одним із завдань якої є забезпечення якісних і доступних послуг населенню, в тому числі культурних. Це вимагає розроблення механізму фінансування системи забезпечення населення культурними послугами та прийняття політичних рішень щодо його впровадження.
Детальніше...ПОСТАНОВА Верховної Ради України
Про відзначення пам’ятних дат і ювілеїв у 2021 році
Із метою консолідації та формування історичної свідомості Українського народу, збереження національної пам’яті та належного відзначення і вшанування пам’ятних дат і ювілеїв Верховна Рада України постановляє:
1. На державному рівні у 2021 році провести урочисте відзначення пам’ятних дат і ювілеїв та/або меморіальні заходи згідно з додатком.
2. Рекомендувати Кабінету Міністрів України:
на державному рівні у 2021 році забезпечити проведення урочистого відзначення пам’ятних дат і ювілеїв та/або меморіальних заходів згідно з додатком;
у місячний термін із дня прийняття цієї Постанови утворити організаційний комітет із відзначення у 2021 році пам’ятних дат і ювілеїв, розробити та затвердити плани заходів з відзначення пам’ятних дат і ювілеїв 2021 року, вирішити питання щодо їх фінансового та матеріально-технічного забезпечення.
Детальніше...ІНФОРМУЄМО. РАДИМО. ПРОПОНУЄМО
Важливою та відповідальною ділянкою роботи клубних закладів є планування. Планування роботи клубного закладу базується на основних функціях і напрямах роботи згідно його Положення (Статуту).
Основні види планів:
- річний план роботи закладу;
- квартальний;
- календарний (щомісячний).
Річний план роботи клубного закладу формується за розділами, які визначаються пріоритетними напрямами його діяльності.
Детальніше...