3 квітня відбувся обласний конкурс виконавської майстерності учнів відділів струнно-смичкових інструментів музичних шкіл та шкіл мистецтв «Чарівні струни». У конкурсі взяли участь 67 учнів з 22 музичних шкіл та шкіл мистецтв області.
У І віковій категорії виступило 2 учасників, у ІІ віковій категорії –15 учасників, у ІІІ віковій категорії – 22 учасники, у IV віковій категорії – 17 учасників, а в V віковій категорії – 11 учасників. Майже всі виконавці на конкурсі продемонстрували високий професійний рівень майстерності.
Програми юних музикантів члени журі уважно прослухали, проаналізувавши успіхи та недопрацювання і учнів, і викладачів. Окремо відзначило журі фахову роботу концертмейстрів, що позитивно позначилося на якості виступів більшості конкурсантів. Особливо відрадно зазначити, що на конкурсі звучало багато яскравих творів українських композиторів, а це розширило репертуарні рамки, привнесло великі форми, складні композиції. Загалом програми учнів відповідали їхнім технічним навикам, і вони добре справлялися з великими та складними творами.
Як важливий підсумок конкурсу, учні зі шкіл мистецтв різних громад області володіють струнно-смичковими інструментами на достатньо професійному рівні, творчо розвиваються під час освітнього процесу, збагачуються новими знаннями та вміннями, вивчаючи музичну спадщину українських та зарубіжник композиторів.
Тож вітаємо переможців:
Детальніше...27 та 28 березня відбувся обласний конкурс ансамблевої гри учнів відділів духових та ударних інструментів музичних шкіл та шкіл мистецтв «Весняні фанфари». У конкурсі взяли участь 75 учнів з 32 музичних шкіл та шкіл мистецтв області.
У І віковій категорії виступило 5 учасників, у ІІ віковій категорії – 23 учасники, і у ІІІ віковій категорії – 48 учасників.
Всі ансамблі продемонстрували належний рівень виконання. Через технічні причини відео деяких колективів не відкривалися, тому не всі учасники конкурсу були оцінені. Отже, необхідно перевіряти надісланий відеоматеріал та не змінювати його параметрів до закінчення конкурсу.
Деякі учасники виконували твори російських композиторів, які також не були оцінені. І цього разу знову виникла незрозуміла проблема: чому досі необхідно звертати увагу викладачів на підбір конкурсних творів.
Журі конкурсу звернуло також увагу на однорідність ансамблів, однакові штрихи у всіх виконавців, інтонація та динамічні відтінки, на жаль, відсутні у більшості колективів. Були випадки й невдалих перекладень для духових інструментів. Деякі ансамблі не мали в репертуарі творів українських композиторів, хоча в положенні конкурсу чітко прописано, що один твір має бути українського композитора.
Траплялося й те, що одні й ті ж учні брали участь у різних ансамблях, хоча в положенні конкурсу також чітко прописано, учасник ансамблю має право брати участь лише в одному колективі.
Багато схвальних відгуків члени журі висловили що до виступу ансамблю «Тріо трубачів» у складі Івана Гаврилюка, Іллі Кагаловського та Костянтина Шевкуна, учнів КБУ «Музична школа №4 м. Чернівців», клас старшого викладача Дмитра Гаврилюка, які отримали гран-прі у ІІІ віковій категорії та були рекомендовані членами журі до виступу у Чернівецькій обласній філармонії ім. Д. Гнатюка на концерті переможців обласних конкурсів виконавської майстерності.
Вітаємо переможців!
Детальніше...25 та 26 березня відбувся обласний конкурс виконавської майстерності учнів фортепіанних відділів музичних шкіл та шкіл мистецтв «Юний піаніст». У конкурсі взяли участь 168 учнів з 38 музичних шкіл та шкіл мистецтв області.
У І віковій категорії виступило 8 учасників, у ІІ віковій категорії – 31 учасник, у ІІІ віковій категорії – 49 учасників, у IV віковій категорії – 52 учасники і у V віковій категорії виступило 29 учасників.
Після завершення конкурсу вдячності за плідну роботу особливо заслуговують викладачі, які підготували багато гідних конкурсантів. Але були й учні, технічні навики яких виявилися недостатніми для конкурсного рівня.
Насамперед доречно звернути увагу на зовнішній вигляд деяких конкурсантів: кольорові кросівки, джинси у хлопців, у дівчат браслети та годинники. Це ж не може бути сценічним образом учасника обласного фахового конкурсу.
Щодо зауважень до виконавського рівня, то у багатьох учнів немає навичок звуковидобування, часом звучить дуже різкий звук. У творах Баха штрихи не всі вірні (учні зліговують те, що має бути окремо і навпаки). Проблеми бувають і з посадкою виконавця, які часто занизько сидять, через це у них провисають лікті, немає зводу, висока кисть. Помітна й така риса, коли деякі діти руками наче "витанцьовують" балет, особливо наприкінці творів знімають звуки зайвими рухами, це помітно найбільше в учнів зі слабкими технічними навиками. Деякі учні хитаються, кланяються за долями. Це, звісно, заважає цілісному сприйняттю творів, які дробляться уже чисто візуально. Варто зауважити також, що нога на педалі має стояти впродовж усього твору (якщо там є педаль). Важливо наголосити, що між прелюдією і фугою руки з клавіатури не знімаються, так само і в паузах недоречно класти руку на коліно. Було дуже дивно та неприємно у цей час слухати твори російських композиторів. Не бажано також використовувати електронні інструменти.
Вцілому майже всі учасники конкурсу виступили гідно, деякі виконували дуже цікаві й оригінальні п’єси, які запам’яталися. Усім викладачам члени журі побажали здібних і талановитих учнів, а головне працьовитих та наполегливих, а всім учням - знайти доброго наставника, який приведе їх до вершини успіху. То ж терпіння, наснаги і до зустрічі на майбутніх конкурсах!
Вітаємо переможців
обласного конкурсу виконавської майстерності " Юний піаніст"!
Тож вітаємо переможців!
Детальніше...20 березня відбувся обласний фаховий конкурс по класу баяна, акордеона «Роде наш красний» серед учнів музичних шкіл та шкіл мистецтв. У конкурсі взяли участь 54 учні з 26 мистецьких шкіл області.
У І віковій категорії виступило 15 учасників, у ІІ віковій категорії – 21 учасник, а у ІІІ віковій категорії – 18 учасників. З них - по класу баяна – 16 учасників, по класу акордеона - 38 учасників. Найбільшим представництво було від Кадубовецької музичної школи – 6 учасників (викладачка Марія Баранецька), Хотинської музичної школи - також 6 учасників (викладачки Олена Рибак та Віталіна Лазар), Новодністровської музичної школи – 5 учасників (викладач Михайло Рожко), КБУ «Музична школа № 1 м. Чернівців» - 3 учасники (2 з них підготувала викладачка Людмила Парасківа), КБУ «Музична школа № м. Чернівців» - 2 учасники (викладачка Галина Плав’юк), КБУ «Музична школа № 3 м. Чернівців» - 3 учасники (викладач Юрій Максимюк). Інші школи представили по одному чи два учні. Нажаль, жодного учня не було із Заствнівської школи мистецтв, Кіцманської музичної школи ім. В. Івасюка, Путильської музичної школи, Киселівської музичної школи, Ставчанської музичної школи, Горбівської мистецької школи та КБУ «Музична школа № 4 м. Чернівців».
Особливої вдячності заслуговують викладачі, які з року в рік ретельно готують своїх учнів до обласних фахових конкурсів, вкладають у них не тільки працю, а й душу, прививаючи нашим дітям любов до музики.
Як позитивний результат, доречно зауважити про записи, котрі були зроблені згідно Положення конкурсу, а програми учасників відповідали конкурсним вимогам. Врешті було тільки три порушення щодо дотримання вимог. Однак, увагу варто звернути увагу на посадку учня за інструментом, бо коли завеликий акордеон, то це негативно впливає на постановку рук. В деяких юних акордеоністів помітна проблема з «підкладанням і перекладанням» першого пальця, звідки й з’являються недоліки у техніці виконання. А ще на розвиток технічної вправності впливає надмірний тиск пальцями або кистю руки на дно клавіші. Є також проблема якості зміни міху, як правило, не продумано саме у яких місцях його потрібно змінювати. Інколи проблемною є гра акомпанемента, бо, як правило, вона надто важка, груба. Скажімо, у вальсі виділяється третя доля (а вона є слабка). Деколи назва твору не відповідає характеру виконання. Наприклад «Allegro», а грають модерато, або «Велика гра» чи прогулянка, а веселості чи радості у виконанні немає. На це варто звернути увагу учнів та викладачів, - коротко проаналізував виступи учасників конкурсу голова журі Петро Павлович Кравчук, викладач-методист по класу народних інструментів Чернівецького обласного фахового коледжу мистецтв імені Сидора Воробкевича.
Учні, які стали переможцями, справили приємне враження, їхні викладачі продемонстрували професійний фаховий рівень. Це й відобразилося на досягненнях учасників конкурсу. Члени журі висловили сподівання, що їхні побажання будуть враховані у подальшій роботі викладачів і тоді прийдуть нові успіхи.
Вітаємо переможців:
Детальніше...21 березня відбувся обласний конкурс виконавської майстерності учнів відділів народних інструментів музичних шкіл та шкіл мистецтв по класу цимбалів, сопілки, наю «Мелодії душі».
У конкурсі взяли участь 39 учнів з 15 мистецьких та музичних шкіл краю. Уже в І віковій категорії учні продемонстрували високий рівень виконання творів, що й відзначило журі. Тут прикладом результативної роботи з юними музикантами стали виступи учасників конкурсу, яких навчають викладачі Володимир Рибюк (КБУ «Музична школа №4 м. Чернівців») та Євгеній Лупуляк (Глибоцька музична школа). І хоча виконавська майстерність більшості учнів приємно вразила, все ж члени журі звертали увагу деяких учасників на дотриманні ритмічності, зауважили, що інколи зустрічаються обривання тремоло, акцентували увагу на чіткості, чистоті інтонування, культурі звуку.
Приємно здивувала якість звуковидобування та звукоутворення учасників конкурсу в ІІ віковій категорії. Особливо варто відзначити учня Зеленівської музичної школи Василя Борця (клас викладача Омеляна Синятовича), який продемонстрував гарне тремоло, звуковидобування та ведення звуку. Успішно виконала свою програму й учениця Вашківецької музичної школи Марія Груба (клас викладача Михайла Рибюка), яка також добре володіє звуковеденням та тремоло, а ще - учениця дуже харизматична та артистична, впевнено почувається на сцені. Журі відзначило й Нікіту Остафійчука, учня КБУ «Музична школа №1 м. Чернівців» (клас викладача Лор’я Бурдужа) за чисте інтонування, високу техніку виконання та музикальність. Учню вдалося добре передати задум автора твору та сенс, який закладений в його композиції.
Детальніше...