Новини

Філософія живопису Анатолія Фурлета

IMsf9jFqhzF77lvn4k8Y.r575x340(мистецька палітра онлайн-етнопроєкту «Буковинське Різдво»)

Із творчого доробку (вибране одинадцяте)

Анатолій Фурлет – відомий буковинський художник, член Національної спілки художників України, лауреат Міжнародної літературно-мистецької премії ім. Ольги Кобилянської (2020 р.), премії ім. Михайла Дерегуса Міністерства культури України (2020 р.).

Народився 13 лютого 1958 року в селі Чепоноси Хотинського району Чернівецької області. Початкову мистецьку освіту здобув у Хотинській дитячій художній школі (1974-1976 рр.), вищу - в Одеському педагогічному інституті на художньо-графічному факультеті (1978-1983 рр.). Після навчання з 1983 р. працював викладачем у дитячій художній школі в місті Городок Хмельницької області, а через 3 роки став її директором. З 2000 року на Київщині у місті Буча зорганізував спеціалізовані художні класи на базі школи №4 і пропрацював там до виходу на пенсію.

Митець - активний учасник міжнародних, всеукраїнських, обласних виставок, пленерів, організував понад 20 персональних виставок.

Творча манера живопису Анатолія Фурлета неординарна, сучасна, новаторська. Анатолій Борисович яскравий представник такого напряму в мистецтві, як неомодернізм. Його роботи різнопланові, мають складне композиційне рішення, де присутнє своєрідне використання ліній, плям, складної абстрактної фактури, ритмічної структури, колірна гама динамічна, барвиста і промовиста.

Втеча до Єгипту 2018 р. п о 55Х60 Різдвяна з Буковини 2011 р. п о 89Х97

Втеча до Єгипту,

2018 рік

Різдвяна з Буковини,

2011 рік

У творчому доробку митця відомі знакові роботи – «Різдвяна з Буковини» та «Втеча до Єгипту», які варті особливої уваги. Ці сюжети глибинні, символічні, з особливою життєвою філософією. На першому полотні зображено дві буковинки, які спілкуються між собою. Образи жінок персоніфіковані, розкривають етнічний код буковинського Різдва. Їхні форми тіл та обличчя лаконічно стилізовані, дещо модифіковані.

Живописна робота «Втеча до Єгипту» написана на сакральну тематику. Це своєрідна інтерпретація християнських образів. Тут божественне й земне чітко розмежоване, про що нам говорить колір чистоти, світла, Божої слави – білий. Тлом фігур слугує червоний килим, як символ страждань, мучеництва. Вільне трактування традиційної іконографії підкреслює авторську мову письма художника: Йосиф позаду себе за повіддя веде віслюка, на якому сидить Марія з новонародженим Ісусиком. Нахилена голова до дитяти передає страждання, сум, глибокий біль матері за долю свого сина.

Альона БЕЖЕНАР,

мистецтвознавиця, методистка БЦКМ